Od Bydgoszczy przez Kraków do Poznania

28 września w Bydgoszczy i 3 października w Krakowie i 10 października w Poznaniu odbyły się szkolenia „Księgarnie w Polsce 2017. Rozwój kompetencji zawodowych księgarzy” zorganizowane przez firmę Olycom we współpracy z Biblioteką Analiz w ramach zadania „Partnerstwo dla książki” ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Uczestniczyło w nim ok. 60 przedstawicieli księgarń. Księgarki (w przeważającej większości) i księgarze reprezentowali placówki o różnym profilu – od ogólnoasortymentowych po wyspecjalizowane, m.in. dziecięce czy religijne.

Program szkolenia obejmował różne praktyczne aspekty prowadzenia księgarń, m.in. jak stworzyć przyjazne miejsca dla klienta, jak zaaranżować witrynę, jak organizować spotkania autorskie i inne wydarzenia w księgarni, jak budować relacje z klientem, omówiono również sposoby komunikacji, sytuacje kryzysowe oraz prawne aspekty funkcjonowania e-księgarń i klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów. Prowadzący panele – mec. Joanna Hetman-Krajewska, r. pr. Szymon Zięba, Jolanta Liżewska-Zyzek, Wioletta Matychlowicz i Rafał Wasilczyk – to praktycy, na co dzień związani z rynkiem wydawniczym i księgarskim. Szkolenie to było również okazją do wymiany doświadczeń i bliższego poznania między samymi uczestnikami.

Uczestnicy bardzo wysoko ocenili szkolenie – tak wynika ze wstępnych analiz ankiet, w których poprosiliśmy księgarzy o przyznanie ocen poszczególnym osobom prowadzącym i organizatorowi. Średnia ocena ogólna wynosi 5 (skala punktowa od 1 do 5, gdzie 5 jest najwyższą notą).

„Szkolenie było dla mnie bardzo przydatne”

„Szkolenie bardzo ciekawe. Prelegenci w sposób rzetelny przedstawili swoje bloki tematyczne. Wyczerpująco odpowiadali na zadane pytania”

„Dziękuję za świetną organizację i proszę o więcej takich, i podobnych szkoleń”

„Każdy kontakt ze specjalistami od sprzedawania książek jest cenny i ważny dla nas małych księgarzy. Na naszym rynku stale coś się zmienia, pojawiają się nowe firmy, inne znikają, powstają nowe regulacje prawne, których my nie mamy czasu śledzić. Takie szkolenie to aktualizacja stanu wiedzy, poznanie nowych trendów w obsłudze klienta. Rozmowa z fachowcami o organizowaniu wydarzeń w księgarniach,  (my się tego dopiero uczymy) daje nam więcej niż przeczytanie artykułu na ten temat. Dobrze, że możemy być w bezpośrednim kontakcie z wykładowcami, zadać konkretne pytanie dotyczące naszej firmy. Równie ważny podczas szkoleń jest nasz wzajemny kontakt między księgarzami, dzielenie się doświadczeniami jest bezcenne i dlatego takie szkolenia są nam bardzo potrzebne w przyszłości”.

Projekt realizowany w ramach zadania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Partnerstwo dla książki 2017” zarządzanego przez Instytut Książki, pod patronatem Polskiej Izby Książki.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.