Wykładowcy

INFORMACJE O WYKŁADOWCACH

Joanna Hetman-Krajewska

(1971, Warszawa), adwokat i radca prawny, członek Izby Adwokackiej w Warszawie oraz Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Ukończyła aplikację radcowską prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji UW oraz studiów magisterskich o specjalności kultura amerykańska w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW. Autorka publikacji „Prawo Langa. Ustawowa regulacja cen książek”, „Podstawy prawa własności intelektualnej”, dwukrotnie redagowała i poprzedzała wprowadzeniem wydania „Ustawy o prawie autorskim”, autorka wielu artykułów traktujących o aktualnych problemach prawnych ukazujących się na łamach: „Rzeczpospolitej”, „Biblioteki Analiz” i „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Prowadzi praktykę zawodową w Kancelarii Prawniczej Patrimonium w Warszawie, specjalizującej się w prawnej obsłudze rynku wydawniczego, w szczególności w prawie autorskim, znakach towarowych, prawie gospodarczym oraz windykacji należności. W 2015 roku Kancelaria Patrimonium otrzymała nagrodę „Wiktoria. Znak Jakości Przedsiębiorców” w kategorii „usługi dla firm i ludności”. Zajmuje się działalnością szkoleniową, prowadząc szkolenia i konferencje z zakresu prawa własności intelektualnej. Członek Komisji Prawa Autorskiego przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego (czwarta kadencja). W 2011 i 2013 roku powołana przez Ministra Sprawiedliwości do Komisji Egzaminacyjnej Egzaminu Radcowskiego. W latach 2006-2010 roku wykładowca prawa autorskiego w Warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej im. Bolesława Prusa w Warszawie, zaś w latach 2010-2017 – na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończyła z wynikiem bardzo dobrym studia doktoranckie w Instytucie Nauk Prawnych PAN w zakresie prawa własności intelektualnej. Od 1998 roku związana z rynkiem książki również jako publicysta i recenzent. W latach 2001-2008 zastępca redaktora naczelnego „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Laureatka „Małego Feniksa” dla dziennikarzy przyznawanego przez Stowarzyszenie Wydawców Katolickich. Członek Rady Programowej Stołecznego Forum Przedsiębiorczości, a także organizacji przedsiębiorców: BNI, Klubu Integracji Europejskiej oraz Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Jolanta Liżewska-Zyzek
Menedżer o specjalności Retail Marketingu i Brandingu, z ponad 15-letnim doświadczeniem w kreowaniu strategii marketingowych i zarządzaniu projektami. Znajomość rynku detalicznego, zachowań konsumenckich oraz ich potrzeb, poparta sukcesami we współpracy z ogólnopolskimi firmami (Matras, Empik, Kakadu). Duże doświadczenie w działaniach z zakresu PR. Ekspert w zakresie tworzenia strategii marketingowych oraz skutecznych kampanii promocyjnych, wizerunkowych

Wioletta Machtylowicz

fot. Zbyszek Panek

Ukończyła studia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, na kierunku Psychologia Informatyki i Komunikacji, ze specjalizacją Psychologia Zachowań Konsumentów oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Koncentruje się w swojej pracy na szeroko pojętej obsłudze Klienta. Doświadczenie zdobywała pracując dla firm branży telekomunikacyjnej oraz e-handlu detalicznego. W Crowley Data Poland utworzyła i później zarządzała Działem Technicznej Obsługi Klienta. W empik.com była odpowiedzialna Dział Obsługi Klienta, dodatkowo była odpowiedzialna za komunikację z klientami sklepu internetowego oraz za obsługę zamówień internetowych w salonach empik. W matras.pl usprawniała procesy związane z obsługą Klientów sklepu internetowego. W merlin.pl, brała udział w pracach związanych ze wznowieniem działalności sklepu, uruchamiała Biuro Obsługi Klienta, nadzorowała pracę magazynu, uczestniczyła w projekcie związanym z uruchomieniem i przeniesieniem działalności do nowego magazynu, działającego na nowym, własnym systemie magazynowym.

Rafał Wasilczyk
Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Zarządzanie i Marketing w Ochronie Zdrowia) oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 10 lat praktyk specjalizujący się w zakresie budowy i realizacji strategii marketingu eventowego, social marketingu, PR i retail marketingu. W swojej karierze zawodowej związany z firmami działającymi na rynku detalicznym: Empik, Kakadu, Matras Księgarnie. Obecnie freelancer i koordynator projektów marketingowych w firmach detalicznych, farmaceutycznych, agencjach reklamowych.

 

Paweł Waszczyk

Absolwent studiów magisterskich w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UW o specjalności edytorstwo, doktorant na Interdyscyplinarnych Humanistycznych Studiach Doktoranckich na UW. W życiorysie zawodowym ma krótkie epizody w hurtowni Wkra, sklepie internetowym Empik. com, a także pracę na stanowisku młodszego księgarza w Głównej Księgarni Technicznej w Warszawie. Członek zespołu redakcyjnego „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Od listopada 2007 roku redaktor prowadzący serwisu www.rynek-ksiazki.pl. Od 2006 roku w zespole autorskim rocznika „Rynek Książki w Polsce”, współautor tomów „Wydawnictwa” i „Dystrybucja” (wydania od 2009 do 2016 roku). Od lutego 2010 roku redaktor naczelny dwutygodnika „Biblioteka Analiz”, w latach 2013-2015 prezes zarządu Fundacji Teraz Książka.

 

Urszula Witkowska

(1984, Pisz), absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim (Polityka Wydawnicza i Księgarstwo) oraz w Olsztyńskiej Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego (Public i Media Relations oraz Technologie Multimedialne i Grafika komputerowa w Przedsiębiorstwie). Uzyskała Europejski Certyfikat Umiejętności, ECDL WebStarter. Od maja 2016 Dyrektor ds. rozwoju w For Books Sp. z o.o. – firmie tworzącej rozwiązania IT dedykowane rynkowi książki oraz będącej właścicielem marki Poczta Książkowa. Od sierpnia 2016 członek zarządu Literacka Sp. z o.o. realizującej unijny projekt na stworzenie portalu plotonspot.com. Wcześniej, od sierpnia 2013 roku specjalista ds. promocji i marketingu w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Olsztynie. Od 2008 do 2013 roku związana była z Książnicą Polską.  Pracę w firmie rozpoczynała jako młodszy księgarz w placówce przy pl. Jana Pawła II 2/3 w Olsztynie, następnie pracowała jako specjalista CRM, specjalista ds. marketingu i sprzedaży i kierownik Biura Komunikacji z Rynkiem. Współpracuje jako recenzent z „Magazynem Literackim KSIĄŻKI” oraz „Notesem Wydawniczym”. Była jednym z pomysłodawców oraz koordynatorów akcji propagującej czytelnictwo pod hasłem „Olsztyn czyta” – akcja zdobyła tytuł Mistrza Promocji Czytelnictwa 2013. Współpracuje też z Fundacją Borussia w ramach projektu Dom Mendelsohna – Miejsce na literaturę. Prowadzi spotkania autorskie. Przez wiele lat była zastępcą redaktora naczelnego „Olsztyńskiego Medium Kulturalnego Kulturka”. Współpracowała (jako redaktor rubryki kulturalnej) z tygodnikiem „Kurier Olsztyński”.  W 2015 roku wraz ze swoją bratanicą, Iwoną Witkowską, napisała książkę dla dzieci pod tytułem „Czytuś odkrywa tajemnice! Skąd się biorą książki?”. Książka została wydrukowana przez OZGraf – Olsztyńskie Zakłady Graficzne S.A. pod szyldem Miejskiej Biblioteki Publicznej i jest rozdawana bezpłatnie dzieciom, które biorą udział w inicjatywach podejmowanych przez bibliotekę. Prowadzi blog Pełen Zlew – o książkach, kotach i bałaganie pod adresem www.pelenzlew.com. Zainteresowania: książki, social media, marketing, blogosfera, wierzenia, grafika komputerowa, typografia, koty, Virginia Woolf, nowe technologie.